Als extra service is het vanaf vandaag ook mogelijk te communiceren met Maxima Medisch Centrum via WhatsApp. Het MMC biedt deze extra dienst om het de patiënten en bezoekers makkelijker te maken een vraag te stellen.
“We willen zijn waar onze patiënten zijn”, motiveert Marijke Bax, adviseur patiëntencommunicatie van MMC de keuze voor WhatsApp. “En we willen patiënten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, e-mail of in ons fysieke ziekenhuis is. Whatsapp is daar met ruim 9,4 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op.”
Online innovatie
MMC werkt constant aan innovatieve online toepassingen voor zijn patiënten. We zetten sterk in op de dialoog met het publiek om betrokkenheid te creëren en extra zichtbaar te zijn. Het aanbieden van de service WhatsApp past in het beleid om op een laagdrempelige manier in contact te komen met patiënten en bezoekers. MMC vindt het belangrijk om de digitale service verder uit te bouwen en door te ontwikkelen. Vanzelfsprekend kunnen patiënten en bezoekers ook altijd op de vertrouwde manier bij ons terecht via telefoon, e-mail, Twitter en Facebook.
Privacygegevens
WhatsApp is een applicatie voor smartphones waarmee mensen op een snelle manier gratis berichten kunnen versturen en ontvangen. Het is niet de bedoeling om via WhatsApp medisch inhoudelijke vragen te stellen. Het is namelijk wettelijk niet toegestaan om medisch inhoudelijke gegevens van patiënten via deze applicatie uit te wisselen. “Wij adviseren patiënten dan ook om vragen over hun persoonlijke gezondheidstoestand of diagnose te stellen aan de (huis)arts tijdens een persoonlijk gesprek, of te bellen met de polikliniek waar de patiënt onder behandeling is”, vertelt Bax.
Máxima Medisch Centrum beantwoordt vragen via WhatsApp op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Telefoonnummer WhatsApp: 06 48 13 41 75